7 SEO tips voor webshops

Hoe moet je iets verkopen als je klanten je niet kunnen vinden? Seo, oftewel zoekmachine optimalisatie is vandaag de dag heel belangrijk voor je webshop. SEO even kort uitgelegd, wanneer je SEO op de juiste manier toepast zal je webshop stijgen in de zoekresultaten van Google.

Waarom dat zo belangrijk is? Hoe hoger je rang in de gratis zoekresultaten is, hoe meer potentiële klanten jouw webshop bezoeken.

Hier zijn 7 cruciale SEO tips voor webshops:

tips: Voorkom dubbele inhoud

Duplicate content is super slecht voor de zoekmachine’s, veel webshop eigenaren hebben grote hoeveelheid duplicate content in hun webshop ze gebruiken de product omschrijving van hun leveranciers. Let op als Google duplicate content aantreft wordt je webshop gestraft. Google kijkt welke website het eerste was met de content en straft alle andere webshop eigenaren die de zelfde content gebruiken. schrijf unieke zoekmachine vriendelijke content, vergeet niet keywords te gebruiken waar mensen op zoeken dit vergroot de kans dat je gratis bezoekers krijgt uit Google.

Heb een Content Strategy

Bekijk regelmatig je content na van producten wat je verkoopt. Is je content nog wel up to date? Als je met enige regelmaat nieuwe unieke en hoogwaardige content toevoegd stijgt de gebruikers ervaring van de bezoekers in je webshop en beloont Google je daarvoor in de ranking.

Optimaliseer Productafbeeldingen

Steeds meer mensen gebruiken bij Google de functie zoeken op afbeeldingen, dit wordt gebruikt om producten te vinden via Google. Daarom moet je als webshop eigenaar keywords toevoegen aan je afbeeldingen. Dit kun je doen doormiddel van de ALT-tags te gebruiken, geef een keyword mee aan de afbeelding waar je op gevonden wil worden in het google afbeelding functie.

Heb Unieke Meta Descriptions voor elke webpagina

Veel webshop eigenaren denken dat het goed is om de zelfde pagina omschrijving te gebruiken voor elke pagina of de pagina omschrijving te gebruiken van de leverancier, fout! Elke pagina krijgt een unieke pagina omschrijving met als doel mensen over te halen om te klikken op jouw link. Wees creatief met de pagina omschrijving laat het hoofd keyword terug komen in de omschrijving en gebruik een duidelijke call to action!

Product Reviews

Maak een veld aan waar klanten een product review kunnen achterlaten. Omdat unieke content super belangrijk is als het gaat om SEO is dit een mooie manier om zonder teveel inspannig meer content te krijgen over het product.

Optimaliseer de Anchor Text

Het toevoegen van interne links in je webshop zal helpen bij de zichtbaarheid in de zoekmachine’s. Het grote voordeel wanneer je ergens intern naar linkt is dat je zelf de zogenaamde anchor tekst bepaald en ook zelf een title attribute op kunt geven. Zodoende zorg je ervoor dat de pagina’s op je website waar je naartoe linkt ook meer waarde krijgen. Gebruik keyword waar je graag op gevonden wil worden. Vanaf nu niet meer “klik hier gebruiken” maar gebruik een keyword die overheen komt met de pagina waar naar gelinkt wordt.

Optimaliseer je webshop

De structuur hoe je webshop gebouwd is speelt een belangrijke rol in je ranking van Google. Verdeel je producten onder in de juiste categorien, zorg dat alle pagina’s uniek zijn met hun eigen content, afbeeldingen, titels, pagina omschrijving, keywords en gebruik breadcrumbs zo kan Google en je bezoekers zien waar ze zijn en welk pad te bewandeld hebben.