Belangrijke webwinkel pagina’s

Nadat u een keuze heeft gemaakt in de soort webwinkel is het belangrijk dat u de juiste dingen in de webwinkel neerzet. Natuurlijk uw producten, maar andere pagina’s zullen ook belangrijk zijn voor het gebruikersgemak van uw webwinkel. Zo vinden klanten het belangrijk dat er informatie te vinden is over bijvoorbeeld betalingen, verzenden en natuurlijk de contactgegevens. Hoe beter u dit soort punten in uw webwinkel verwerkt hoe gemakkelijker het voor de klanten wordt om wat te bestellen bij uw webwinkel. Dit soort extra pagina’s zorgen er ook voor dat u zich gaat onderscheiden van concurrerende webshops. Hieronder vindt u een korte opsomming de belangrijkste pagina’s die goed zullen zijn voor uw webshop.

Betalingsinformatie

Veel klanten vinden het niet prettig om online te betalen. Ze missen het fysieke contact. Als webwinkelier is het slim om hier op in te spelen. Wanneer klanten gemakkelijk allerlei informatie kunnen vinden over betalen in uw webwinkel, zullen zij sneller geneigd zijn iets te bestellen in uw webwinkel. Informatie die u neer kunt zetten is bijvoorbeeld de werking IDEAL. Belangrijk voor klanten is dat de webwinkel hen een goed gevoel geeft.

Verzenden en de verzendkosten

Verborgen kosten zoals verzendkosten en administratiekosten zorgen ervoor dat klanten niet zullen kopen bij uw webshop. Wanneer uw webwinkel hier niet duidelijk in is zullen klanten afhaken. Belangrijk is dus dat u duidelijkheid schept over de verzending van de producten en daarmee in de verzendkosten en verzendtijden. Wanneer er op de site staat dat er snel verzonden word is het belangrijk dat deze afspraken ook nageleefd worden.

Contactinformatie

Een webwinkel is natuurlijk iets wat niet tastbaar is. Juist daarom is het erg belangrijk dat u veel contactgegevens toont in uw webshop. Wanneer klanten niet weten met wie ze te maken hebben zal dat er voor zorgen dat ze geen goed gevoel krijgen bij uw webwinkel. Zet bij de contactgegevens uw KVK-nummer, BTW-nummer, e-mailadres en adres en telefoonnummer.

Algemene Voorwaarden

Algemen voorwaarden zijn verplicht voor uw webwinkel. U moet deze volgens de wet koop op afstandtonen op uw webwinkel. Bezoekers en klanten moeten hier vrij toegang toe hebben. Als webwinkel heeft u te maken met de wet ‘kopen of afstand’ Op de site van de KVK vindt u een voorbeeld voor een goede Algemene voorwaarden voor een webwinkel. Uiteraard kunt u deze aanpassen aan uw webwinkel. Houdt er wel rekening mee dat niet alle aanpassingen mogen volgens de wet.

Privacy Policy

Door middel van een Privacy Policy kunt u aan uw klanten duidelijk maken dat de gegevens die zij invoeren niet worden doorverkocht aan derden. U waarborgt hiermee de Privacy van uw klanten. Als webwinkel is dit erg belangrijk, maar niet verplicht. Het is een stukje extra service die de webwinkel verleend ten opzicht van haar klanten.

Over Ons pagina

Deze pagina is een optie in uw webwinkel. U kunt hier meer vertellen over uw webwinkel en producten. Ook kunt u op deze pagina achtergrond informatie geven over bijvoorbeeld de ‘stenen’ winkel die u ook bezit. Op deze manier creëert u via uw webwinkel een band met de klant. Klanten krijgen dan een beeld van de personen achter de webwinkel. Vooral bij een kleinere webshop kan dit veel voordeel opleveren.