Offline promotie webwinkel

Het promoten van een webwinkel is een belangrijk aspect van het online ondernemen. Qua promotie voor een webwinkel is er een grove verdeling te maken namelijk offline promotie en online promotie. Online promotie word door veel webwinkels gedaan door bijvoorbeeld adwords, adverteren op marktplaatsen enzovoorts. Ook een SEO helpt bij online promotie, echter is offline promotie ook een belangrijke marketingtool. Het kan helpen dat de webwinkel beter bezocht word en uiteindelijk ook meer klanten krijgt. Hieronder staan enkele manieren van offline promotie voor webwinkels.

Promotie in Sociale omgeving

Op een verjaardag of familie weekend? Laat weten wat u doet en wat uw webwinkel doet. Vertel er met veel enthousiasme over en maak aan iedereen duidelijk wat u verkoopt en waarom juist uw webwinkel echte USP’s heeft. Mond op mond reclame kan nooit op tegen online promotie zoals adwords. Mensen vinden het belangrijk wat andere mensen van een webwinkel vinden en zullen eerder bij een webwinkel kopen wanneer deze aanbevolen wordt door bijvoorbeeld vrienden of familie. Het is dus handig om Visitekaartjes te hebben en deze te verspreiden.

Flyeren

Flyeren word veel gebruikt om een boodschap naar een grote massa mensen te versturen. Ideaal dus voor een webwinkel om gebruik te maken van deze manier van offline promotie. Een goede manier om de flyeractie te kunnen meten is om er een kortingscode op te zetten. Deze code kan alleen gebruikt worden door lezers van de flyer of mensen die de flyer bezitten. Op deze manier kunt u goed meten hoe succesvol een flyeractie is.  Het hebben van goede Flyers is essentieel voor het succes van de actie. Daarnaast heeft u te maken met wet- en regelgeving voor flyeren, denk bijvoorbeeld aan een vergunning

Beurzen en braderieën

Wanneer u bijvoorbeeld een webwinkel in kinderkleding heeft zijn er talloze beurzen en braderieën waar u uw webwinkel kunt promoten. Naast promotie is het vaak ook mogelijk om direct producten te verkopen aan klanten. Een ideale mogelijkheid om ook gelijk een persoonlijk gesprek aan te gaan met de klant en deze wellicht uw visitekaartje te geven. Belangrijk is wel dat u bij dit soort beurzen goed te herkennen bent. Een opvallende stand en bijvoorbeeld een T-shirt met uw logo maken u onderscheidend.

 

Offline promotie wordt vaak ‘vergeten’ of niet genoeg uit geoefend door webwinkeliers. Op dit vlak is veel te behalen voor webwinkeliers, naast direct contact met de klant werkt mond op mond reclame vaak veel effectiever dan online promotie. Kom dus achter uw PC vandaan en ga de straat op, praat met mensen en vertel zelf over uw webwinkel. U bent immers de enthousiaste ondernemer achter de webwinkel.