Webshop beginnen

Als je de ambitie hebt om zo veel mogelijk van je producten te verkopen, dan is een webshop beginnen een goede keuzen. Op deze manier kun je naast de verkoop in je eigen omgeving, ook verkopen tot en met over de grenzen. Start je webwinkel en je bereik stijgt immens. Er komen wel wat dingen bij kijken, maar met de juiste informatie, toepassingen en kennis kom je een heel eind en dit is het begin van jouw succes. Waar je allemaal aan moet denken bij het opzetten van je nieuwe webshop hoef je niet zelf te verzinnen. Er zijn tal van aanbieders die dit voor je op een rijtje hebben gezet. Volg stap voor stap alle werkzaamheden en binnen mum van tijd heb je de basis van je nieuwe verkoopplatform.

Webshop starten

Het is raadzaam in de beginselen het een en ander op papier te zetten. Schrijf duidelijk op in een plan wat je wilt gaan doen, welke doelstellingen daarbij komen kijken en wat je hoopt te behalen. Denk aan omzet, aantallen en je bereik. Zorg ook voor de volgende stappen:

·         Regel alles juridisch

·         Omschrijft wat jouw webshop zo speciaal en uniek maakt

·         Heb je al een verzenddienst gekozen? Of ga je met dropshipment werken?

·         Inschrijven bij KVK

·         Omschrijf je doelgroep zo specifiek mogelijk

·         Maak je jouw producten zelf, regel je ze zelf of zijn er andere partijen bij betrokken?

·         Regel alle soeftware, van orderverwerkingssoftware tot aan boekhouding software

Kies je domein

Wat wordt je domein? Het adres van je webshop is een van de eerste visuals die jouw klanten en leveranciers en andere betrokken partijen zien van jouw aanbod. Zorg ervoor dat je domein 100% aansluit op hetgeen je gaat verkopen. Zorg ervoor dat de naam eenvoudig en relevant is. Niet te ingewikkeld of te lang. Dit kan verwarring veroorzaken en let ook op het gebruik van streepjes. Is een van je doelstellingen dat je veel buiten de Nederlandse landgrenzen gaat verkopen? Neem dan bij voorkeur een .com extensie.

Inrichten van je webshop

Let bij het inrichten en opzetten van je webshop op de uitstraling. Het gevoel dat de klant bij je site gaat hebben is van belang. Zij moeten een goede sfeer ervaren. Je huisstijl moet aansluiten bij je producten en herkenbaar zijn. Zodra de lay-out klaar is kun je beginnen met het vullen van je webshop. Je kunt de producten (of zelfs diensten) gaan toevoegen. Zorg hierbij voor duidelijk foto’s, heldere omschrijvingen en titels en wekt met H1 en H2en. Check ook eens de extensies van de aanbieder van je webshop. Hier kunnen bruikbare toepassingen tussen zitten die het gebruik gemak kan verhogen op je site.


Online geld verdienen

Online geld verdienen met een affiliate programma. Affiliate informatie over online geld verdienen. De gemakkelijkste manier om geld online te verdienen is u aanmelden bij een affiliate netwerk.

Lees meer

Webwinkel naam verzinnen

U heeft er voor gekozen om de webshop te starten. U ziet kansen in de markt, en u heeft er alle vertrouwen in dat het starten van de webshop gaat lukken.. Een belangrijk punt waar u tegen aanloopt is het verzinnen van de naam.

Lees meer

Belangrijke webwinkel pagina’s

Nadat u een keuze heeft gemaakt in de soort webwinkel is het belangrijk dat u de juiste dingen in de webwinkel neerzet. Natuurlijk uw producten, maar andere pagina’s zullen ook belangrijk zijn voor het gebruikersgemak van uw webwinkel.

Lees meer

Productfotografie tips

Foto’s van producten zijn van essentieel belang. Webwinkels hebben niet de luxe dat de klant het product kan voelen, ruiken en zien of aantrekken. Het ‘in het echt’ vasthouden of zien van een product is voor veel consumenten erg belangrijk.

Lees meer

Webwinkel beoordeling

Steeds vaker zie je reviews bij webwinkels, maar waarom is dat eigenlijk? Webwinkels vragen hun klanten om een review te schrijven over de webwinkel en het product. Deze reviews van andere (tevreden) klanten worden getoond op de website.

Lees meer

Webwinkel tips

Veel webwinkels maken fouten waar de klant van baalt en dus niet terug komt voor een vervolg koop. Maar veel webwinkel eigenaren weten niet dat ze deze fouten maken, en dus klanten mislopen.

Lees meer