E-mail marketing

E-mail marketing is de ideale manier om uw bestaande klanten te onderhouden. Via de e-mail kunt u gemakkelijk nieuwsbrieven versturen, met 1 druk op de knop informatie delen over nieuwe producten of aanbiedingen.

Maar voordat je e-mail marketing kunt toepassen zul je eerst een mailinglijst moeten opbouwen. Een lijst met mensen die geïnteresseerd zijn in jouw webshop.

Door e-mail marketing toe te passen haal je meer uit de bezoekers op je website. Het krijgen van bezoekers is over het algemeen een van de moeilijkste dingen in webshop marketing. Wanneer je bezoekers op je website krijgt is het de bedoeling om daar zoveel mogelijk mee te doen. Wanneer een bezoeker je website verlaat is er namelijk een hele grote kans dat je deze bezoeker nooit weer terug krijgt.

Het geld zit in je lijst

Je mailinglijst is goud waard, dit zijn namelijk de mensen die zich vrijwillig bij jou hebben ingeschreven en aan wie je jouw producten meerdere malen kunt afzetten. Wanneer je e-mail marketing op de juiste manier toepast zul je ook zien dat je mailinglijst goud waard wordt.

E-mail marketing is goedkoop

Grote voordelen van e-mail zijn effectiviteit (hoewel dit minder wordt naarmate e-mail beter bekend raakt) en lage kosten. Een mail sturen kost weinig, voor 500 inschrijvers betaal je 10 dollar per maand ongeacht hoeveel mails je verstuurd.

Je kunt perfect meten wat de respons is op een e-mail en dus hoe effectief je bent wanneer je marketing doet via de mail. Wanneer je een mail stuurt met daarin een link naar je website of inschrijfformulier voor hetgeen je aanbied zul je zien dat je de ontvanger nog maar een hele kleine stap laat zetten om hier gebruik van te maken. Des te makkelijker de actie voor de ontvanger des te beter de resultaten die je behaalt.


E-mail marketing artikelen