close
Promotie

Zo realiseer je meer verkopen met je webshop

meer verkopen

Wanneer je een webshop hebt, wil je natuurlijk zoveel mogelijk producten verkopen. Dat kun je doen door je website online vindbaar te maken, op sociale media berichten te plaatsen en te adverteren en door Google shopping te gebruiken.

Hoewel er met bovenstaande promotievormen niks mis is, laat je kansen liggen als je alleen aan online marketing denkt. Je kunt namelijk ook slimme combinaties tussen offline en online opzetten, waardoor je verkoop in zeer korte tijd explosief kan groeien.

Zet direct mail in

Een onderschatte, maar zeer effectieve, vorm van offline marketing die voor online verkopen kan zorgen is direct mail. Concreet verstuur je hiermee een reclameboodschap per post. Nu denk je misschien: reclamepost wordt door veel mensen gelijk weggegooid. En dat is ook zo! Maar als je ervoor zorgt dat je boodschap niet als reclame overkomt en de intentie toont om een probleem op te lossen waar de ontvanger waarschijnlijk mee te kampen heeft, dan ben je niet meer aan het verkopen, maar aan het helpen kopen. Dat komt veel minder opdringerig over!

Zo zet je direct mailing effectief in

Hoewel direct mail zeer effectief kan zijn, zijn er wel een bepaald aantal randvoorwaarden waaraan je mailingcampagne moet voldoen om de kans op succes aanzienlijk te vergroten. Allereerst is het belangrijk dat je een adressenbestand gebruikt waarin je doelgroep zich bevindt en waarbij de adressen zo accuraat mogelijk zijn. Op die manier voorkom je dat kostbare poststukken bij de verkeerde personen aankomen.

Wanneer je een kwalitatief goed adressenbestand voorhanden hebt, is de volgende stap om ervoor te zorgen dat jouw poststuk tussen de andere stukken opvalt. Daardoor vergroot je de openingskans. Het laten opvallen van je poststuk is overigens minder lastig dan je denkt. Je kunt bijvoorbeeld een andere kleur envelop gebruiken dan de standaard witte kleur. Wat ook helpt is dat je een kleine weggever in de envelop stopt, waardoor de ontvangers de verleiding niet kunnen weerstaan om te kijken wat dat bolletje in die envelop nou is. Een drukkerij die je kan helpen om een aantrekkelijk poststuk te maken en te versturen is Mail Succes uit Gouda: https://www.mail-succes.nl/drukkerij-gouda.

Je boodschap overbrengen

Nu je weet dat een goed adressenbestand en een opvallend poststuk belangrijk zijn om de kans op succes van jouw mailing zo groot mogelijk te maken, is het goed om te weten dat je er dan nog lang niet bent. Want zodra je poststuk opengaat en je boodschap RECLAME! schreeuwt, is de kans dat veel mensen hem snel weggooien. Het reclamegehalte van je boodschap kun je op meerdere manieren verkleinen. Om te beginnen maakt het al een heel verschil door de ontvanger bij zijn naam of achternaam aan te spreken in plaats van met een algemene uitdrukking zoals ‘geachte heer / mevrouw’’. Daarnaast is het van belang dat je in de eerste alinea direct het probleem en de frustratie van je ontvanger benoemd waar jouw dienst of product de oplossing voor is. Als je je lezers in de eerste alinea nieuwsgierig weet te maken, dan wordt de kans namelijk een stuk groter dat ze de rest van de boodschap ook lezen.

Direct mailing is een vak

En direct mailing campagne opzetten en uitvoeren is op zichzelf geen ingewikkelde taak, maar het goed uitdenken van de manieren waarop je jouw campagne zo winstgevend mogelijk kan maken is absoluut specialistisch werk. Heb je nog weinig of geen ervaring met direct mail? Dan raden we je

aan om een bedrijf in te schakelen dat zich in deze marketingvorm heeft gespecialiseerd. Natuurlijk kost het geld om dergelijke bedrijven in te huren, maar als daardoor het rendement aanzienlijk beter wordt, dan is dat het meer dan waard!

De koppeling tussen direct mail en je webshop

Nu je meer over direct mail weet, wil je natuurlijk weten hoe het nu zit met de koppeling tussen online en offline marketing, waardoor direct mailing ervoor kan zorgen dat het aantal verkopen via je webshop stijgt. Welnu: dat kan je doen door een kortingscode via direct mail te versturen die de ontvangers in je webshop kunnen verzilveren. Heel simpel, maar zeer effectief! Echt waar, probeer het maar eens uit!

Tags : leadssalesverkopen